Wyjątkowość zestawu 44. utworów na krążkach wynika z faktu, że nie są to najbardziej popularne wykonania wielu tytułów. Dodatkowo, żadna z umieszczonych na albumie wersji nie była dostępna poza anteną radiową lub telewizyjną. Jak choćby pierwsze w historii nagranie radiowe Czesława Niemena – pierwsza wersja piosenki „Pod Papugami”, którą Artysta zarejestrował w 1963 roku w istniejącej od półtora roku Radiowej Trójce, na prośbę jej kompozytora Mateusza Święcickiego, jednej z największych wtedy osobowości. Podobnie z jedynymi w swoim rodzaju nagraniami, w czasie których Niemenowi towarzyszyła poznańska orkiestra Zbigniewa Górnego. Te wersje znanych z innych rejestracji utworów pochodzą z Międzynarodowego Festiwalu Piosenki w Sopocie i programu telewizyjnego „Muzyka Małego Ekranu”.
Warto też zwrócić uwagę na pierwsze, historyczne nagrania z 1962 roku kompozycji „Ave Maria no Morr”, „Malagueña Salerosa”, „Piosenka tyrolskich górali” i „Czy wiesz o tym, że” z roku 1965. Czesław Niemen mówił, że tym nagraniem pozbył się ckliwego głosu, a dla autora słów – niedawno zmarłego Marka Gaszyńskiego był to pierwszy, profesjonalnie nagrany utwór z jego tekstem.
O pracy nad tym niezwykłym wydawnictwem zechciała podzielić się z Państwem Gina Komasa. Rozmowę ze znaną i cenioną redaktor nagrań niepoliczalnej liczby płyt, zamyka piosenka „Dziwny jest ten świat” autorstwa i w wykonaniu Czesława Niemena podczas koncertu „Mikrofon i Ekran” na 5. Krajowym Festiwalu Piosenki w Opolu 25 czerwca 1967 roku.