Już w 18. roku życia był etatowym pracownikiem Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Z rodzinnego miasta przeniósł się do Warszawy, gdzie studiował w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego. Uczelnię ukończył z oceną celującą. Swój kunszt instrumentalny doskonalił podczas kursów mistrzowskich u takich pedagogów, jak m.in. Piotr Czerwiński, Irena Olkiewicz, Janusz Widzyk, Rinat Ibragimov, Miloslav Jelinek, Franco Petracchi, Jeff Bradetich, Eugeniusz Kołosow, Bogusław Furtok, Catalin Rotaru, Hiroshi Ikematsu, Tomas Martin i Ekkehard Beringer. Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów. Występuje na prestiżowych scenach w kraju i za granicą.
Karol Nasiłowski, doktor sztuk muzycznych – specjalność instrumentalistyka, od kilku lat jest solistą i liderem grupy kontrabasów w Orkiestrze Filharmonii w Szczecinie. Prowadzi także klasę kontrabasu na Wydziale Instrumentalnym Akademii Sztuki w Szczecinie, w której jest adiunktem, a także masterclassy dla kontrabasistów zarówno solistyczne, jak i orkiestrowe, choćby w International Lutosławski Youth Orchestra. Współpracuje z wieloma orkiestrami, m.in. Opery na Zamku w Szczecinie, Baltic Neopolis Orchestra, Polską Orkiestrą Radiową, Concerto Avenna, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus w Warszawie, Pruską Orkiestrą Kameralną, Duńskimi Narodowymi Orkiestrami – Kameralną i Symfoniczną.
Jest wielokrotnym stypendystą m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przyznane stypendium w 18. edycji programu „Młoda Polska” przeznaczył na nagranie płyty pt. „Polish Double Bass Music”. Artysta zawarł na krążku unikatowe dzieła polskich kompozytorów XX wieku – Waleriana Gniota (1902-1977), Jana Kolasińskiego (1911-1976) i Stefana Bolesława Poradowskiego (1902-1967). Album wydany i zrealizowany przez DUX – jedną z najbardziej renomowanych wytwórni fonograficznych w Europie, zamyka utwór szczecińskiego współczesnego twórcy, Janusza Stalmierskiego.
Mało znane dzieła wykonał z Karolem Nasiłowskim polski pianista Dominik Wizjan – absolwent Królewskiej Duńskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze w klasie fortepianu Marianny Shirinyan. Ze słynną profesor muzyk nagrał w ubiegłym roku swój drugi album pt. „Sergei Rachmaninov – Suites for Two Pianos”.
Spotkanie z Karolem Nasiłowskim otwiera utwór pt. „Wesoły wieśniak” Jana Kolasińskiego, a zamyka fragment „Samotnego drzewa” Janusza Stalmierskiego. Kompozycje pochodzą z płyty „Polish Double Bass Music”.
Karol Nasiłowski, doktor sztuk muzycznych – specjalność instrumentalistyka, od kilku lat jest solistą i liderem grupy kontrabasów w Orkiestrze Filharmonii w Szczecinie. Prowadzi także klasę kontrabasu na Wydziale Instrumentalnym Akademii Sztuki w Szczecinie, w której jest adiunktem, a także masterclassy dla kontrabasistów zarówno solistyczne, jak i orkiestrowe, choćby w International Lutosławski Youth Orchestra. Współpracuje z wieloma orkiestrami, m.in. Opery na Zamku w Szczecinie, Baltic Neopolis Orchestra, Polską Orkiestrą Radiową, Concerto Avenna, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus w Warszawie, Pruską Orkiestrą Kameralną, Duńskimi Narodowymi Orkiestrami – Kameralną i Symfoniczną.
Jest wielokrotnym stypendystą m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przyznane stypendium w 18. edycji programu „Młoda Polska” przeznaczył na nagranie płyty pt. „Polish Double Bass Music”. Artysta zawarł na krążku unikatowe dzieła polskich kompozytorów XX wieku – Waleriana Gniota (1902-1977), Jana Kolasińskiego (1911-1976) i Stefana Bolesława Poradowskiego (1902-1967). Album wydany i zrealizowany przez DUX – jedną z najbardziej renomowanych wytwórni fonograficznych w Europie, zamyka utwór szczecińskiego współczesnego twórcy, Janusza Stalmierskiego.
Mało znane dzieła wykonał z Karolem Nasiłowskim polski pianista Dominik Wizjan – absolwent Królewskiej Duńskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze w klasie fortepianu Marianny Shirinyan. Ze słynną profesor muzyk nagrał w ubiegłym roku swój drugi album pt. „Sergei Rachmaninov – Suites for Two Pianos”.
Spotkanie z Karolem Nasiłowskim otwiera utwór pt. „Wesoły wieśniak” Jana Kolasińskiego, a zamyka fragment „Samotnego drzewa” Janusza Stalmierskiego. Kompozycje pochodzą z płyty „Polish Double Bass Music”.