3,5 miliarda złotych - tyle media publiczne potrzebują rocznie na realizację misji.
Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Andrzej Wyrobiec na spotkaniu prasowym wyjaśnił, że wynika to z deklaracji złożonych przez Telewizję Polską i wszystkie rozgłośnie.
- Nadawcy co roku zobowiązani są do złożenia konkretnych sprawozdań czy propozycji mówiących o ty na jakim poziomie misja publiczna będzie realizowana. W tym roku - do końca kwietnia - wszystkie rozgłośnie publiczne złożyły juz deklaracje dotyczące realizacji misji publicznej do KRRiT. Wynika z nich, że koszt realizacji misji publicznej w Polsce będzie wynosił ok. 3,5 miliarda złotych rocznie.
Andrzej Wyrobiec podkreślił, że pieniądze te konieczne są na realizację programów misyjnych.
Model stabilnego finansowania mediów publicznych, przejrzystości ich działania i niezależności od politycznych ośrodków władzy ma wprowadzić przygotowywana nowa ustawa medialna. Resort jeszcze w czerwcu planuje szeroko zakrojone konsultacje społeczne w tej sprawie.
- Nadawcy co roku zobowiązani są do złożenia konkretnych sprawozdań czy propozycji mówiących o ty na jakim poziomie misja publiczna będzie realizowana. W tym roku - do końca kwietnia - wszystkie rozgłośnie publiczne złożyły juz deklaracje dotyczące realizacji misji publicznej do KRRiT. Wynika z nich, że koszt realizacji misji publicznej w Polsce będzie wynosił ok. 3,5 miliarda złotych rocznie.
Andrzej Wyrobiec podkreślił, że pieniądze te konieczne są na realizację programów misyjnych.
Wiceszef resortu kultury powiedział, że zgodnie z przepisami prawa ustawodawca jest zobowiązany do pokrywania wszelkich kosztów związanych z realizacją misji publicznej przez nadawców publicznych.Wiceszef @kultura_gov_pl @AndrzejWyrobiec o finansowaniu mediów publicznych: 3,5 mld zł to minimalny poziom, aby misja publiczna mogła być realizowana. (…) Debatę publiczną [ws. sposobu finansowania] otworzymy najdalej do połowy czerwca. @DGPrawna pic.twitter.com/YXBXobAZ86
— Marek Mikołajczyk (@mikolajczykm) May 22, 2024
Model stabilnego finansowania mediów publicznych, przejrzystości ich działania i niezależności od politycznych ośrodków władzy ma wprowadzić przygotowywana nowa ustawa medialna. Resort jeszcze w czerwcu planuje szeroko zakrojone konsultacje społeczne w tej sprawie.